Op de P tegenover het huis van Bert. Daar werden we gastvrij ontvangen in de tuin met koffie, thee, en vers gebakken appeltaart. De lokale fanfare zorgde voor muzikale opluister. Ook was er gelegenheid het kleinste Citroën museum van NL te bezoeken. Na de aftrap van Bert kregen we allen een route en lunchpakket mee. De Traction van Hugo en Cara sputterde aanvankelijk wat tegen en kondigde geen nieuwe paus aan (zwarte rook), maar heeft het verder prima gedaan. De Traction van Erik en Ellen had een vuiltje in de carburateur en wilde na het afslaan bij het stoplicht niet meer starten, dus Erik had een spontane fitness oefening en toen hij er een slinger aan had gegeven liep de Trax ook weer goed. Zo zie je maar weer hoe goed Traction rijden voor je conditie is. De route ging door de Achterhoek naar Ulft, waar we bij de voormalige DRU fabriek werden opgevangen door een gids, die ons veel wist te vertellen over de geschiedenis van deze fabriek, die in 2002 is verhuisd naar Duiven. Deze is in Ulft ontstaan omdat daar veel Ourh (ijzererts) in de grond zat. Hieruit werden veel producten gemaakt, waaronder potten en pannen en kachels. Een deel van de fabriek is behouden gebleven en gerestaureerd en heeft nu een nieuwe bestemming gekregen, waaronder horeca (schaftlokaal), waar wij koffie en thee kregen met een petit four, dat zelfs voorzien was van een Z. Daarna werd de rit vervolgd en via een bergpas in het bosrijke Montferland kwamen we uiteindelijk aan bij atelier Zantinge in Rheden, waar ook alles feestelijk was versierd en we in de watten werden gelegd met een uitgebreide borrel met veel zelf gemaakte hapjes. Hartelijk dank aan de families Zantinge en ondersteuning uit de EEMAC voor de fantastische organisatie!
Groeten,
Tom